alvászavar?

...mindenki engem zaklat a hülyeségeivel, reggeltől estig csöng a telefonom, ráadásul még éjszaka is álmatlanul forgolódom.

Nyugodtan akarok aludni éjszaka, tovább...

instant kávé?

...az energiaitalok napokra kiütnek, ahelyett, hogy felpezsdítenének, a napi háromszori kávé pedig semmit nem használ.

Egész nap energikus akarok lenni, tovább...

stressz?

...a wellness hétvégék időhiány miatt kilőve, arra pedig, hogy mikor nyaraltam utoljára már nem is emlékszem.

Kiégtem, fel akarok töltődni, tovább...

testedzés?

..ezt a "sportizét" se nekem találták ki, még a hátam mögött is összesúgnak, mintha valami csodabogár lennék, ráadásul a haverjaim is leléptek sörözni.

Jobb állóképességre vágyom, tovább...

Kinek szól?

Te is elfoglalt üzletember, karrierista, esetleg munkamániás vagy? Teljesítőképességed határán szeretnél kicsit feltöltődni energiával, de......hogyan?

mi változott?

Friss bejegyzések

Archívum

Linkblog

Energikus menedzser - A cipő

2008.05.11. 17:45 | Energikus Menedzser | 3 komment

Az energikus menedzser "James Bond-os" kelléktára

 

1. rész - a cipő

"Nyomásra kiugró pengék? Jól jön majd, ha futni kell..."

 

Mint a fogfájás...

Még régebben, az egyik egyetemi vizsgám előtt történt meg velem, hogy sehol nem találtam a "már jól bejáratott vizsgacipőimet".

"Nem baj, majd felveszem azt a cipőt, amit pár nappal előtte kaptam ajándékba a nagymamámtól."

Kényelmesen passzolt a lábamra, körbejártam vele a szobát, sehol nem szorított.

"Tökéletes" - gondoltam magamban.

A dolognak csak egy apró szépséghibája volt.

Pár órával később elkezdett fájni a talpam, és alig egy órával később járni is alig tudtam.

Ez az "apróság" sikeresen tönkrevágta az egész napomat. Otthon tüzetesebben is megvizsgálva a "tökéletes lábbelit" kiderült mi volt a probléma.

Mivel nekem természetemnél fogva mondjuk úgy "erős" a járásom, ezért cipőválasztásnál nem csak azt tartom szem előtt, hogy elférjen benne a lábam, de hosszas viselés után is megfelelő legyen, ami ugye elég nagy körültekintést igényel.

A vizsgadrukk miatt a pillanat hevében észre se vettem, hogy az ajándékba kapott cipő talpa túl vékony, emiatt hosszú távon "visszaütött" a viselése...

 

Hihetetlen, de igaz...

Régen mezitláb jártak az emberek, de azóta szerencsére sokat okosodtunk, és feltaláltuk a betonutat.

A régi, viszonylag puha talajhoz könnyen igazodott az emberek talpa. Ezzel szemben napjainkban kemény felületen gyalogolunk, s ehhez nem tud alkalmazkodni a lábunk

Tehát - ideális esetben - a lábbeli speciális talpbetétjének kell a lábunkhoz alkalmazkodnia. Máskülönben úgy jársz (kac-kac), mint én...

 

"A gyűjteménybe kell, vagy majd hordani is tetszik valamikor?"

Szóval a cipőboltba érkezve ne csak a színt, az árat és a divatos formát nézd, hanem a következő szempontokat is vedd figyelembe a választásnál, vagy szívsz mint a torkosborz.

Egy új cipőnek a vásárlástól fogva olyan kényelmesnek kell lennie, mintha mindig azt hordtad volna. Az "előbb-utóbb kitágul, legfeljebb betétet teszek bele" típusú önmeggyőző varázsigéket jobb ha elfelejted. Nem szoktak bejönni...

Neked milyen módszereid vannak a megfelelő cipő kiválasztásához?

Ha szerinted is van összefüggés a lábad és az egészséged között, akkor kattints ide...

A bejegyzés trackback címe:

https://energikusmenedzser.blog.hu/api/trackback/id/tr93463995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottóka25 2010.09.16. 15:04:05

ez nagyon igaz ez a mondás..a cipő maga az ember..szóval ami a lábon van az csakis olyan lehet ami téged tükröz.

jonathan00 2010.09.29. 10:42:18

Nekem elég rossz a tartásom, és ez köszönhető a régebbi rossz cipőválasztásaimnak is. Most próbálom helyrehozni, de ehhez elég sok idő kell:S Most rendszeresen fáj a hátam:S

Joco22 2010.10.08. 13:18:25

Én már elég régóta használok talpbetétet, és érzem is a javulást. Most váltottam ilyen MBT cipőre, bár borzasztóan csúnya, de nincs más lehetőség. El sem tudom képzelni, hogy milyen lenne az időskorom, ha ezeket a lépéseket nem tettem volna meg.
süti beállítások módosítása